کد خبر: ۷۱۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
گروه بین الملل: فورد GT جایگاه ویژه ای در قلب علاقه مندان به خودرو دارد.


گروه بین الملل: فورد GT جایگاه ویژه ای در قلب علاقه مندان به خودرو دارد.

به گزارش خبرخودرو، GT40 اصلی با کسب چهار پیروزی متوالی از سال 1966 تا 1969، تاریخ ساز شد. دو GT خیره کننده جدید، که هر دو ادای احترام به میراث مسابقه ای فورد هستند.

در یک مسابقه نادر، هر سه GT برای یک مسابقه درگ مستقیم صف می‌ کشند. این کار با GT40 افسانه ای، پدر نسل مدرن GT شروع می شود. این زیبای کلاسیک که به یک موتور V8 تنفس طبیعی 4.7 لیتری مجهز شده است، 310 اسب بخار نیرو تولید می کند که منحصراً از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. در آن زمان، این شگفت‌انگیز مهندسی قیمتی معادل 18 هزار و 500 دلار داشت. اکنون بیش از 2 میلیون دلار قیمت دارد.

مدل بعدی Mk2 است که ادامه ‌ای از میراث GT است که در سال 2005 معرفی شد. زیر کاپوت آن یک V8 سوپرشارژر 5.4 لیتری قرار دارد که قدرت فوق‌العاده 560 اسب بخاری را تولید می ‌کند. GT Mk2 که به گیربکس شش سرعته دستی متصل است، اطمینان می دهد که راننده به طور کامل درگیر عملکرد است. این خودرو نمایانگر پل بین GT40 کلاسیک و مدرن ترین تعبیر، یعنی فورد GT است.

نیروبخش این هیولا یک موتور 3.5 لیتری توئین توربو V6 است که 650 اسب بخار قدرت دارد. برخلاف پیشینیان دستی خود، جدیدترین GT مجهز به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که تعویض‌های برقی سریع را ارائه می‌دهد. در ابتدا حدود 450 هزار دلار قیمت داشت، ارزش فعلی بازار نزدیک به 1 میلیون دلار افزایش یافت که نشان دهنده مطلوبیت و تعداد محدود تولید آن است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"